ضرورت تاسیس قرارگاه های علمی آموزشی-۱۴۰۰/۰۴/۰۸

آیت الله مهدی مروارید در گفت و گو با روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تاسیس قرارگاه های علمی آموزشی، ابراز کرد: برای اجرای یک برنامه موفق در حوزه به ستادی نیاز است که علاوه بر اشراف به مسائل اجرایی، از حضور متخصصین بهره برد. قرارگاه های حوزه علمیه خراسان که با حضور اساتید و متخصصین امر تشکیل یافته در واقع، رجوع به متخصص و استفاده از نظر آن ها در امور علمی حوزه است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه قرارگاه علمی یک ستاد است که در آن موانع آموزشی حوزه، رفع و بر اساس چشم انداز حوزه علمیه، برنامه ریزی و سیاست گذاری می شود، گفت: مجموعه اقدامات علمی قرارگاه ها پشتوانه علمی، تخصصی و کارشناسی مناسب برای اقدامات کمیسیون های شورای عالی محسوب می شود و این دو با مشارکت و همکاری یکدیگر در ساماندهی و موفقیت برنامه های حوزه نقش محوری بر عهده دارند.
وی افزود: می توان ادعا کرد که در بحث فقاهت، ادبیات عرب، کلام، قرآن و عترت و فلسفه، افراد اصلح و شخصیت های علمی مشهد مشغول طرح و برنامه ریزی اند که در آینده شاهد خروجی و برکات این طرح خواهم بود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اگر حوزه بخواهد به رشد علمی برسد باید برنامه ریزی آن توسط افرادی متخصص انجام شود که اولا، حوزه، اجتهاد و مسیر تحصیل حوزوی را بشناسد و ثانیا، بتواند برای مشکلات، برنامه ریزی کند؛ ترکیب اساتید با تجربه و نیروهای جوان در قرارگاه ها، نوید این موفقیت را می دهد.
آیت الله مروارید ابراز کرد: توجه به اعتقادات و کلام به عنوان ریشه و هویت اندیشه تشیع مورد تاکید است که همین نکته بر اهمیت قرارگاه کلام به عنوان سیاست گذار در امور اعتقادی در حوزه علمیه خراسان اشاره دارد.
عضو قرارگاه کلام معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز دشمنان متعمد و دوستان غافل و ناآگاه شبهات فراوان عقیدتی را ایجاد کردند که باید هر طلبه آمادده پاسخ به این شبهات باشد.